maandag 15-6-2015

en zo zit je nog aan de Moezel en even met je oogjes knipperen en dutje doen onderweg en dan....
dan sta je ineens in de beek van Perlenau

en dan vanmiddag gelijk weer een stukje wandelen natuurlijk, we lopen naar het stuwmeer
hier ben ik ook al eens eerder geweest kleine en toen liep er veel meer water over de dam, nu is het bijna droog hier

het meer ligt lager maar er in mogen we toch niet het is drinkwatervoorziening

en wéér effe wachten, water op de foto zetten alsof ze nog geen water gezien had deze vakantie.....

en die brug slepen we je wel even snel over anders krijgen we weer gezanik met foto's maken

en zoooo blij dat onze meiden korte vachten hebben met redelijk veel wit, er wandelt wéér zo'n gore teek nu op Femie
de hele vakantie is het al drama, nu hebben we er in de vakanties altijd wel last van maar dit jaar wel heel erg
elke 5 minuten plukken we ze er wel af en gelukkig zien we ze lopen en 's avonds altijd nog teken controle
ook op de campings als ze in het gras liggen zie je ze er gewoon af en toe opspringen, zo blij dat we thuis nog teekvrij wonen!!

maar ondanks de teken mag het de vakantie pret niet drukken lekker wezen lopen en een heerlijk plekje bij de beek

dinsdag 16-6

schrik me rot van die klereflits, flikt ze het weer om midden in de nacht een foto te maken, normale mensen slapen....
het is maar 4 graden dus we slapen weer lekker onder de wol hahaha en ja ik ga vreemd meestal ben ik vrouwtje haar kruikje

vandaag gaan we naar Monschau wandelen, dat kan ook over de weg dan ben je er binnen 10 minuutjes
maar onze baasjes kennende nemen we natuurlijk niet de kortste weg en gaan door het bos

5 jaar geleden zijn we ook door het bos gegaan maar die route is afgesloten omdat ze bomen aan het zagen zijn
de omleiding die we moeten lopen is een stuk zwaarder, veel steiler klimmen en smalle paadjes, maar wel mooier

hahaha ze wilden door het bos nou dat zullen ze weten ook, klimmen op vier beentjes gaat voor ons veel makkelijker

doorkijkje naar de camping beneden

hele smalle paadjes vind het vrouwtje wel wat eng maar dit is goed te doen

ten opzichte van Oostenrijk is het zo heel hoog hier niet maar wat klimmen betreft doet het er niet voor onder

staat vrouwtje tegen de baas te sissen dat ik daar niet staan mag, tss stom ik heb geen hoogtevrees en spring er heus niet af hoor

en weet je wat ik daar zie, de weg waarover je er in een kippestukkie ben

en dan klimmen we nog een stukje hoger

Monschau ligt lager dus ook weer afdalen en netjes achter haar blijven, ze is best trots op ons dat we dat aldoor zo netjes doen
en goed de commando's ,achter, en ,voetje voor voetje, opvolgen is de hele vakantie ook wel hersenwerk voor ons

hehe dan staan we eindelijk beneden in het stadje en kan ik snotdomme niet bij het water

gaat ze een kerkje in en wij maar wachten, zie je die ijzeren mevrouw die heeft misschien ook te lang staan wachten.....

tja en al die vakwerkhuizen hè die moeten weer op de kiek
het viel ons wel op dat veel winkels leeg en gesloten waren en huizen die te koop stonden

zou er in al die eendjes ook een piepertje zitten Sanja?
geen idee zus maar die gaat ze toch niet kopen,slopen we binnen een paar tellen en dat is zonde van de centen zegt ze

en dan de baas weer die in een winkelruit staat te gluren, stadjes is niks an laat ons maar in de bossen klimmen

al zijn we hier al vaker geweest het blijft een mooi middeleeuws stadje

en dan nog erger als we even gaan drinken staat niet alleen het vrouwtje foto's te maken maar ook een mevrouw achter ons

en we konden er op wachten, na 2 uur slenteren door Monschau niet stukje over de weg terug maar weer het bos

mooi uitzicht op het stuwmeer van Perlenau

en dat is de reden van de omleiding, best knap al die staalkabels aan bomen om de gezaagde bomen omhoog te trekken

zo das weer een smal padje en loopt aardig omlaag

lijkt zo best een simpele wandeling in het bos maar aan de rechterkant gaat het steil naar beneden

ja hoor kijk maar hier wil je niet naar beneden vallen

even mijn neus in andermans zaken steken, vrouwtje zegt dat het dom is er wonen misschien wel mieren, welnee joh

dat uurtje door het bos heen en uurtje terug word je niet moe van, dat komt van die 2 uur slenteren in de stad

woensdag 17-6

morgen gaan we weer naar huis en als toetje willen we nog een wandeling van 8.2 km. lopen vandaag
maar dat ging hem niet worden na 2 bordjes nooit meer een bordje te vinden......
toen stonden we, langs de weg deze keer, in Monschau, dus daar maar een andere route opgepakt

alle wandelingen is klimmen en dalen al was die we uitzochten in de categorie middel en deze bleek in zwaar te vallen
dus weer stevig klimmen en dalen

maar ook weer beekjes onderweg, al hebben we ook natuurlijk flesjes mee maar dit blijft lekkerder

we hebben geen wandelkaart en het nadeel is dat je dan niet weet hoe lang de kloster route is de we gekozen hebben
we komen van de kant van de Perlenbachtalsperre vandaan en gaan richting Monschau, geen klein wandelingetje dus

maar al zouden we eigenlijk maar 8 km. lopen we hebben wel broodjes en genoeg drinken mee
dus dat het ineens minstens de helft meer gaat worden maakt niet uit en het is mooi weer

en aan belangstelling geen gebrek de dames komen allemaal even kijken als we aan komen lopen

en na een makkelijk stukje weg dalen we weer af

ships dacht ik toch dat alle watertjes hier schoon zijn kom ik ineens de greppel uit met bruine sokken aan

de Norbertus kapel

hondje mogen niet in kerkjes dus wachten wij weer netjes buiten en we weten nu wel wat ze daar binnen aan het doen is hoor
we lopen al 5 uur en die zit te bidden dat het niet zo ver meer is, dat ze geen wandeling van 40 km per ongeluk uitgezocht had

daar kenne we net niet bij dus dan vult vrouwtje ons eigen drinkbakje gewoon even met dat lekkere water

een stukje fietspad gelopen en daar lag vroeger een treinrails, de herdenkingsweg heet het staat op het bord

en dan gaat de route het bos weer in

dan lopen we langs de Rur , heb ik een ideetje als we er gewoon doorheen sjouwen komen we vanzelf in Monschau!!

maar nee we volgen braaf de route en klommen weer omhoog en gaat de route naar links moeten ze eerst rechts naar het kruis

de kruizen in Oostenrijk zijn mooier

en de uitzichten ook weidser maar dis is ook heel mooi

nu ist echt nog een klein stukkie hè vrouwtje?

ja hoor na nog een stukje dalen staan we weer in Monschau en gaan nu het kippeneindje over de weg wel naar de camping
en op de camping heeft Peter even de gelopen wandeling opgezocht via internet en die bleek 22 km. te zijn
we hebben er ruim 5,30 uur over gelopen, een langere wandeling dan de planning was maar wel een mooi toetje aan het eind van de vakantie
haha zoals we de vakantie begonnen met zo'n lange wandeling zo eindigen we hem dus ook, de eerste baasjes idee, kan ik ook dacht vrouwtje

donderdag 18-6

vannacht begon het te regenen en dat doet het als we wakker worden nog, onze vakantie om en het mooi weer potje leeg

onderweg naar huis tevreden dromen van de heerlijke vakantie die we gehad hebben

nu het regent is het niet erg om naar huis te gaan we hebben het deze vakanie enorm getroffen met het weer!
we hebben een geweldige vakantie gehad en hopen dat je het leuk vond om alle foto's er van te zien