maandag 19-6

we zijn naar Garmisch-Partenkirchen gereden en vandaag gaan we hier de Partnachklamm lopen
de foto is niet helemaal scherp maar toch zet vrouwtje hem neer het gaat namelijk om het bord wat vlak na de kassa staat
wij voelen meteen al aan dat dit vast niet voor ons gaat gelden, er is ook een route terug boven over de berg, drie keer raden....
oja en als je vier beentjes heb hoef je niet te betalen wij mogen gewoon gratis mee de klamm door

het bruggetje dat je rechts bovenaan de foto ziet daar komen we de terugweg dus over

de Partnachklamm is werkelijk meer dan prachtig!!!!! de paden zijn voor onze pootjes heerlijk om te lopen
en het razen van het kolkende water ach om die herrie maken we ons helemaal niet druk

jammer alleen van dat hekkie ervoor hè zus we kunnen hier niet even een slokje gaan drinken

soms ben je heel even het water kwijt er zijn veel tunneltjes waar het pad door gaat

van het warme weer hebben we ook geen last het is heerlijk koel hier, het water druppelt ook van de rotsen af

deze klamm is adembenemend mooi!!!!!!!!!!

in die tunneltjes is het pikdonker, haha gelukkig loopt het vrouwtje met het flitsding zodat we af en toe even wat zien
we kwamen in zo'n donker tunneltje ook tegenliggers tegen en een mevrouw schok zich te pletter dat er ineens honden liepen
tja sorry mevrouw maar wij gaan in de vakantie altijd overal mee naar toe hihi en wij schrokken niet
kwestie van een goede neus hebben en die in het donker gebruiken kijk dat kunnen tweebeners niet

laat ons raden we gaan niet door de klamm terug hè die kaartjes kunnen de prullenbak wel in

nog even één foto van het water dat met veel geweld de klamm in dendert

en als je netjes bent opgevoed ga je in zo'n mooie klamm natuurlijk niet zitten kakken al hebben ze uiteraard zakjes bij zich
dat doe ik keurig pas als er weer gras is

en op wie staan we weer te wachten.... kom op vrouwtje je hebt nu wel mooie waterfoto's genoeg hoor

hèhè hier hebben ze tenminste ook aan hondjes gedacht en keurig een plank voor ons op de brug gemaakt!!

sjongejonge wat een geneuzel Sanja ik hoef die plank niet het is een stukje rooster van niks en hoog is die brug ook niet

ja baas krab maar effe achter je oor, je vrouw mot zo nodig door het bos terug dus dat gaat weer flink klimmen worden......

haha en inderdaad het werd een aardige klim naar boven

en daarna weer naar bendeden

maar wel een mooie route om terug te nemen als je geen hekel aan klimwerk hebt

dan komt het begin van de klamm weer in beeld en gaan we dat bruggetje over

het laatste stukje afdalen en dan zijn we weer waar we gestart zijn vlak voor de kassa

best een beetje moe als we thuis zijn maar ik hou één oog op een kiertje anders mis ik misschien mijn etenstijd en da moe nie

dinsdag 20-6

met ruim 30 graden op de thermometer in de schaduw is het geen wandelweer, we gaan een stukje toeren met de airco aan
we rijden een leuke route naar de Plansee in Oostenrijk het is het op één na grootste meer in Tirol en ligt op 976m hoogte
al is het hier met wat wind erbij best uit te houden, aan het einde van het meer in de zon gaan liggen trekt ons toch niet echt

we zoeken een stukje terug een mooi plekje in de schaduw en hier kunnen we ook drinken en het water in

brrrr maar dat water is heul errug koud als je zwemmen wil ga je zelf maar ons krijg je er in elk geval niet in

haha en zeg eerlijk zonder ons in de plomp zijn de plaatjes van het meer en de natuur toch ook veel mooier

en terwijl ons jappanertje het druk heeft met plaatjes schieten
genieten wij heerlijk in de schaduw, zalig zo'n luie middag dit houden we wel even vol hoor

er staan hier ook mooie alpenbloemen zoals de bos ooievaarsbek

en de gras rapunzel
die namen weet het vrouwtje niet uit haar hoofd hoor ze heeft voor de vakantie een mapje met alpenbloemen opgeslagen

woensdag 21-6

vandaag halen we de voortent er vast af en we hebben onze plannen gewijzigd we zouden de terugweg nog 2 keer overnachten
maar omdat het met de dag heter gaat worden en ze morgen 37 graden voorspellen is dat plan van de baan en blijven we hier
met de caravan er achter kan de airco in de auto niet aan, ons Fordje trekt de sleurhut zonder moeite de bergen op maar
de airco erbij aan dat is te veel voor hem gevraagd dus blijven we tot vrijdag en gaan dan met 1 overnachting in 2 dagen naar huis

als de tent er af is doen we de rest van de dag niets, beetje onder de boom in de schaduw naar lucht happen
mooi weer is heerlijk maar nu krijgen we gewoon teveel van het goede, we zeuren niet maar echt blij worden we er niet van

Het avondrood op de Karwendel geeft een prachtig effect

donderdag 22-6

het voordeel van kamperen op 892m hoog is dat je een mooie alm tegenover de deur hebt!
de Seins Alm ligt op 902m aan de overkant, een stukje lopen van 5 minuten en een klimmetje van niks
afgelopen zondag hoorden we om 6.30 het mooie concert van koeienbellen, toen kwamen de dames lopend vanuit het dorp
naar boven de alm op en niet alleen hier maar overal gingen ze die dag naar boven, waar ze dan gelijk een feestdag van maken

je mag de almen gewoon over wandelen tussen de koeien door maar voor ons is dat geen optie
er staan tegenwoordig ook steeds vaker waarschuwingsborden voor als je de hond meeneemt de alm op
wij houden het liever gewoon save en zodra de dames boven de zomer door gaan brengen blijven wij er weg

de dames dragen bellen in verschillende soorten en maten daardoor klinken alle bellen anders en klinkt het als muziek in je oren

zo dat eerste ochtendloopje naar de koeien vond ik genoeg voor vandaag tis nu al heet en hier lig ik lekker
wil je wel ons water uit de zon halen dat is straks niet meer te drinken dan kan je er piepers in koken

onze laatste dag hier net als gisteren op ons krent zitten dat vinden ze niks dus gaan we een stukje toeren
ook prima met de airco aan is het hier beter dan op de camping, haha zoek een leuke rotonde baas en rij de hele dag maar rondjes

maar baasje had een ander idee we rijden naar het alpenpark
dat is een tolweg die maar 4 euro 50 kost en doodloopt op het einde, de terugweg zit bij die prijs in dus een bedragje van niks
hahaha oja en wéér zitten we nu in Oostenrijk daar ontkom je hier haast niet aan als je zo dicht bij de grens bivakkeert

de auto even uit en een slokje Isar drinken
die loopt door Duitsland maar ontspringt hier in Tirol in het Oostenrijkse deel van de karwendel en hij is 295 km. lang

de dames die hier lopen kunnen ook heerlijk afkoelen in het water

de route van de tolweg naar boven is van begin tot het einde genieten, wat is de natuur hier mooi!!!

deze mooie paarden moeten gewoon even op de foto!
maar ook hier op het eindpunt is het op 1216m hoog erg warm
arme dieren als ze in die warmte de hele dag met toeristen moeten rondlopen

we lopen een klein stukje de alm op
de meiden lopen in het gras omdat het pad van asfalt is en daar kun je zelfs op deze hoogte bijna een ei op bakken

we weten nu al dat we hier ooit weer terug willen komen!!!
aan het einde van het wandelpad gaan gewone paadjes de berg nog verder op en kun je naar hoger gelegen hutten wandelen

dit Oostenrijkse deel van de karwendel gaat op ons vakantie wandel lijstje!!

vrijdag 23-6

vanmorgen om 5.30 opgestaan en nog een rondje met ons viertjes gelopen en om 7.00 rijden we zo zachtjes mogelijk weg
alle buren slapen nog maar al hebben we heel stilletjes gedaan de auto met sleurhut van de camping duwen gaat niet lukken
dag mooi bergmassief karwendel we hebben hier heerlijk kunnen wandelen en zoeken je zeker nog eens op

onderweg in de caravan een broodje eten buiten is het op de parkeerplaats zonder schaduw snikheet
onder het rijden hebben we alle ramen open en met de rijwind is het dan gelukkig wel uit te houden

we overnachten weer op dezelfde camping als waar we op de heenreis stonden en als afsluiting van de vakantie een schnitzel!!
heee ruik ik daar patatjes dan moet ik snel naar buiten! die grote schnitzel eten ze helemaal zelf op maar patatjes delen ze wel

op de heenreis stonden we op de camping maar camping Aumühle in Schweppenhausen heeft ook een doortrekveld
als je maar 1 nachtje staat sluit je gewoon op volgorde van binnenkomst aan in de rij en mag je aangekoppeld blijven staan
het eten is hier heerlijk en de douche helemaal super! het is de eerste keer dat we zo staan maar als overnachting is het echt een aanrader
wij kwamen als 3de combinatie vanmiddag rond 15.00 binnen, we staan bij de pijl en vanavond stond het hele veld bomvol
ook de andere kant van het veld hoort erbij hahaha het leek wel of we in het programma, We zijn er bijna, zaten het is best gezellig zo

vanavond nog even een rondje bos om beentjes te strekken en na een warme rijdag om 22.15 lekker ons mandje in gedoken

zaterdag 24-6

vandaag is het gelukkig minder warm en bewolkt maar eten en drinken onderweg doen we natuurlijk evengoed wel
om 8.30 van de camping vertrokken en nu op weg naar huis

niet alleen op de campings was het aardig vol ook onderweg lijkt het met zoveel caravans en campers wel hoogseizoen!!!!!
het is jaren geleden dat we in onze vakantie in juni zoveel mede vakantiegangers gezien hebben!

vrouwtje zegt dat de parkeerplaatsen langs de autobaan goor zijn en vind het eigenlijk maar niks dat we die vieze boeken lezen

en dan rijden we weer verder en met nog een aantal files die we kregen waren we om 16.00 weer veilig thuis
we hebben een heerlijke vakantie gehad!!!!!!!!!!!!!!!